Allen Ginsberg

Allen Ginsberg

piątek, 26 sierpnia 2016

Adam Lizakowski - Ja także jestem Ameryka

Ja także jestem Ameryka                        

Nie dlatego, że taki silny, ani bogaty
ani nie dlatego, że gram na giełdzie
albo sypiam z kobietą która może być mężczyzną
z ulicy 24 i Market
nie dlatego, że karmie głodujących w Etiopii
ani, że straszę Rosję bombą atomową
ani nie dlatego, że daję napiwki w pięciogwiazdkowych
hotelach na wyspach Kanaryjskich
ale dlatego, że mieszkam w San Francisco
to wygrałem los na loterii życia.
Ja też jestem Ameryka.
Chadzam po ulicach szafirowych
z diamentowymi krawężnikami
ze złotym piaskiem plażą na których nocują anioły.
Jestem Ameryka, taka mała Ameryka  - Ameryczka
której się powodzi, której się zazdrości.
Piszę wiersze przeciwko okrutnemu imperium
śpiewam pieśni emigranta 
czy ją słyszycie!?
Ja też jestem Ameryka


San Francisco, 1987

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz